tirsdag 29. desember 2009

Redesign Julekjole og Jakke :-)


Jeg sydde ny julekjole til minstejenten .

Her er hun på vei rundt juletre-et
på julaften , hos mormor og morfar :-)



Kjolen er sydd av ett skjørt i str S
det er stropper/band på skuldrene ,

og pga ( host... kremt ...) jeg ikke målte før jeg klippet :-O
så er det noen band i siden av kjolen også :-)

Men det ble faktisk fint :-)
selv om det ikke var plannlagt :-)
hihi :-)




Jeg synes Kronen er pen :-)

Det er også for i kjolen , med "volum" nederst



Jakken ble sydd om FORMIDDAGEN på JULAFTEN :-)
Hihi :-)



Vi ble fornøyd med den også :-)
Men jeg vil gjerne lære mere om å sy i elastisk stoffer ... !!



Og på julaften lå den en brosje i julesokken ,
og den passet akkurat til jakken :-)
( og det var ikke plannlagt :-)

...

2 kommentarer:

Marita sa...

Så nydelige, både kjolen og jakken. Kjolen er jo en drøm for små (og store) prinsesser!

Lappedamen sa...

Flott kjole til en liten prinsesse. Spesialnål for elastiske stoffer syne jeg er best å bruke på slike stoffer.