mandag 25. februar 2013

Pus ble operert

 
Min eldste datter fikk pus til jul av kjæresten :-)
Hun har ønsket seg egen pus i mange år :-)

Pusen han kjøpte kom fra Dyrebeskyttelsen , 
og hadde navlebrokk ...

Navlebrokken skulle opereres når pusen ble større , 
samtidig som hun ble sterilisert .
Men de måtte jo selvfølgelig passe litt ekstra på henne , 
og "putte inn" brokket hver dag .

En dag , så gikk det ikke lengre å "putte inn" brokket , 
og datteren min mente det føltes helt anderledes å ta på ..
Dyrlege ( i sammarbeid med Dyrebeskyttelsen ) ble straks kontaktet , 
og pusen ble operert samme dag ...

Lille puse-babyen , ble både brokk-opperert og sterilisert , 
og kom hjem litt "groggen" med helt fin og frisk :-)

Her er hun helt nyoperert , men "bodyen" sin på :-)
den var for å hindre henne i å klore på stingene og fungert helt perfekt :-)

Bodyen er mye lurere enn disse "kravene" rundt halsen , 
som hundene mine har hatt på når de har blitt operert :-)

Pusen er i dag helt fin og en skikkelig røver :-)

4 kommentarer:

-Sanna- sa...

Søt pus.
Jeg har også fått en pus fra Dyrebeskyttelsen. Et forskremt og redd lite vesen. Har hatt henne i en mnd. nå og har endelig fått lov til å klappe henne litt !
Så hun kommer seg dag for dag!

My Dream sa...

nmmen, stakkars lille puuusiii... :(

Mayen sa...

Stakkars pus! Enda bra den har fått et godt hjem, regner med vi får flere bilder av krabatine etterhvert? Ha ei fin uke!;o)

Mamas Heart n Soul sa...

Næmmen, stakkars lille pusen!
Men så bra at ho fikk komme til et godt hjem og fikk hjelp, det gjør så godt å høre om sånt.
Vi hadde katt før, men dattera vår ble etter flere år plutselig allergisk. Jeg savner katt jeg. :-)