onsdag 21. april 2010

Lappeteppe :-)


LappeTeppe :-)

Jeg arvet 2 poser med ferdig strikket lappet etter min mormor :-)
Her er ca 1/2 parten av lappene :-)

Endelig heklet sammen :-)

En snill blogge-dame :-) Hannesol
fortalte meg hvordan jeg kunne hekle sammen lappene :-)

Uten henne , vet jeg ikke om det hadde blitt noe lappeteppe , for lappene er ikke like store , og jeg tror det hadde fungert dårlig om jeg hadde prøvd å sy de sammen , men med heklingen , så blir det litt "slingrings-mon" :-)

Var litt spesielt også - å hekle sammen mormor sine strikkelapper - siden mormor ikke lengre er blandt oss :-)

Før var det alltid mormor som laget ferdig strikkearbeidene mine :-)
Og nå laget jeg ferdig mormor sitt :-)

Det er like mange lapper igjen i posene ..
men tror det blir en stund til jeg lager ett til teppe , pga de siste lappene er mye rødt , og jeg klarer ikke finne ut hvilken farge som vil passe som heklekant inni det røde ?

...

5 kommentarer:

Smått og Stort sa...

Nydelig!! Akkurat sånne farger jeg koser meg med for tiden :) Kanskje du kan lære meg å hekle sammen lapper også...?

Marita sa...

Så nydelig du har tatt vare på mormors lapper. Godt valg å hekle de sammen. Flott ble det!

Hannesol sa...

Så flott mormorteppet ditt ble, veldig fine farger sammen! Og takk for hyggelig ord, bare koselig å kunne være til hjelp *klem*
De røde lappene kan du jo, med tid og stunder, hekle sammen med feks en av rødfargene så blir det en slags helhet, eller kanskje hvitt/beige ev svart som konstrast?

Randis side sa...

Å, så flott! Fine farger som passe sammen! Så hyggelig at du fikk de etter din mormor. Skikkelig minne. Os så fint du kunne hjelpe til å få et teppe ferdig ;)

MinaMirakel sa...

Underbar filt, önskar att jag kunde sticka!/Åsa