lørdag 16. juni 2012

Stakkers Hamsteren vår ...



 Den største hamsteren vokste ut av løpehjulet sitt , og vi kjøpte nytt i en dyrebutikk ..
men det nye hjulet er skadelig for hamstere ....

etter bare ett par dager , hadde hun sår som dekket hele lårene hennes  ..!!!
om man tenker hele låret vårt , så blir det ganske stort  ....

Først skjønte jeg ikke helt hva som hadde skjedd ...
Men så oppdaget jeg det ..

Føttene falt imellom sprinklene !!!!
Hvordan kan de selge noe som er skadelig for hamsterene !!

Det lille jøpehjulet i helplast ble satt tilbake ..
Men større hjul måtte hun ha , da ryggen ble "bøyd feil vei" når hun løp i det små ...

Etter ett Google-søk , oppdaget jeg at man kunne kjøpe trekk til løpehjulet ..
Dette hadde IKKE dyrebutikken !!!

Så jeg fant frem symaskinen og sydde ett :-)
Etter litt tilpassing , passer det nå bra :-)

det har borrelås , så det kan taes av og vaskes ved behov 
stoffet er elastisk dongeri ( fra en bukse , gjennbruk liker jeg jo )


Og vips - en fornøyd bruker :-)

2 kommentarer:

Smått og Stort sa...

Så smart du er! Helt utrolig at de kan selge noe som de små dyrene får så stor skade av- det går bare ikke an! Ser ut som den lille hamsteren koser seg nå :)

-Sanna- sa...

Du er jammen lur.
Stakkars lille "pusen".
Men nå er det vel bedre ?