torsdag 15. juli 2010

Sommerkjole til store-minstejenten min :-)



Dette er en UFO som har landet :-)
Begynte på den for ca 2 år siden ,
men siden jeg brukte ett annet garn enn det som stod i oppskriften ....
så jeg omtrent 1/2veis , at den ville bli alt for stor ..
Tanken var å lage den ferdig og la den ligge å vente til den passet :-)
Men .. inspirasjon til å lage den ferdig var da borte vekk :-)
Tok den frem igjen for ca 2 uker siden , og har brukt den til tv-arbeid :-)
Så endelig ferdig :-)

Bilde er tatt om formiddagen ,
om kvelden når hun tok den av , var kjolen blitt ca 10 cm lengre :-)
Hihi :-)
Selfølgelig strekker den seg - jeg hadde bare ikke tenkt på det :-)
( "kryper" nok sammen igjen i vaskemaskinen tenker jeg )

.

7 kommentarer:

Findus sa...

Fin kjole , strekker seg ofte slikt bomullsgarn ;) Jeg har akkurat strikken kjole til minstejenta , den og tror jeg strekker seg litt ... du ser den på bloggen min ;)

Laila sa...

Hei, og takk for kommentar på bloggen min. Butikken ligger på Karmøy, "bare" tre timer med båt fra Bergen, så du får ta deg en tur. ;-)
Så mye flott du har laget. Falt spesielt for skjerfene dine, både de med forskjellige stoffer og de hekleskjerfene som krøller seg. Hva tar du for de? Hadde også vært noe å solgt i butikken, spesielt de som er gjenbruk.

Laila

Smykkas sa...

Fantastisk arbeid du har gjort, og for noen lekre farger.

Det er synd at bomullsgarn siger, men får håpe det ordner seg under vask.

Klem fra Astrid

Solveig sa...

Godt at du fikk gjort den ferdig, den ble jo kjempeflott. Kan sikkert brukes både sommer og vinter med det rette tilbehøret.

Anne N. sa...

Heisann:)
Tusen takk for kommentaren din på bloggen min, det var veldig hyggelig og da fant jeg jo også din spennende blogg :o)
Denne kjolen ble veldig søt! Og hunden med sjalet er skjønn!
Nå skal jeg kose meg med bloggen din en stund, og kikke i arkivet ditt!
Klem, Anne:)

Trine Thommessen sa...

Takk for kommentar på bloggen min, sier jeg også. Kjolen er jo kjempeskjønn! Jeg tenker somd eg, at den trkker seg sammen i vask, men så siger den igjen, vet du, så det kan hende du skal ta litt av lengdon først som sist. Hvor mye den siger har vel også noe med kvaliteten på bomullsgarnet å gjøre? Alt garn er jo ikke like tungt...

Hannesol sa...

Kjempefin kjole, det var flotte farger sammen! Vil tro den trekker seg greit sammen i vask. Og dessuten,sånne kjekke store småjenter vokser jo så fort så da er det jo greit at den er lang :)