lørdag 11. oktober 2008

Jeg fant - Jeg fant !!

Jeg fant - jeg fant :-)
eller min mor fant da hun ryddet ut av ett skap hos seg :-)

Denne laget jeg da jeg var liten :-)
Sammen med min kjære bestetante ,
som lærte meg alt :-)
( strikke , brodere , hekle og om livet )

Hun er ikke lengre blandt oss , men alle minnene etter henne er gode :-)
Og ett av de - er når hun lærte meg å lage disse nissene :-)
og samtidig fortalte hvordan hun hadde lært å lage slike nisser av sin egen mor :-)

Kanskje ikke så mye å blogge om ..
men jeg ble så glad :-)
at jeg løp rett ut i hagen for å ta bilde
selv om det er mørkt ute
for det måtte jo være noe som lignet ett juletre bak nissen :-)
( tujaen vår ) hi hi


...

4 kommentarer:

Mor Kari sa...

Koselig nisse!
Kjenner igjen den følelsen av gode barndomsminner.

Brigg sa...

Den hundevalpen din er utrolig søt!! Herlig bilde:-)

LilleBlå sa...

Åhh... sånne nisser lagde jeg da jeg var lita også! Og jeg har lært det bort videre til mine barn igjen...
Fabelaktig så mye flott du lager!! Heeelt imponert jeg.
Ha en super mandag!

Agneta sa...

I sverige kaller vi dem enkelt og greit for "garntomtar". Jeg har lyst å ha juleverksted på Sømemlig for barn og da er disse fine å lage. Vi brukte kassettbånd til mal. Ikke dumt å blogge om i det hele tatt synes jeg! Jeg koser meg på bloggen din jeg. :)